ART.225 § 1 KPA
"Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu
złożenia skargi lub wnioslu albo z powodu dostarczenia materiału lub publikacji
o znamionach skargi lub wniosku.
jeżeli działał w granicachprawem dozwolonych"
"Granice tej ochrony wyznacza zgodność z prawem działania osoby
składającej skargę lub wniosek.
W związku z tym ochronie nie podlega osoba, która poprzez
wniesienie skargi lub wniosku narusza dobra chronione innych osób,
dopuszczając sie przestępstwa oszczerstwa, zniesławienia lub zniewagi,
albo też ujawnia prawnie chronione informacje".
Procedura przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Policji , realizowana jest w oparciu o:
- art. 63 Konstytucji RP (Dz. U. z 1997 r. Nr 78, poz. 483 ze zm.);
- Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017, poz. 1257 ze zm.);
-rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Przedmiotem SKARGI w rozumieniu art. 227 kpa, może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw przez właściwe organy lub ich pracowników.
Przedmiotem WNIOSKU w rozumieniu art. 241 kpa, mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Zgodnie z § 5 ww. Rozporządzenia „Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu”.
Warunkiem otrzymania odpowiedzi na skargę lub wniosek jest wskazanie adresu do korespondencji pocztowej.
W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
Skargi składane pisemnie za pośrednictwem poczty należy kierować na adres:
Komenda Miejska Policji w Siedlcach
ul. Starowiejska 66A
08-110 Siedlce
faxem na numer: 47 707 21 38
Skargi i wnioski mogą być składane pocztą elektroniczną na adres:kmpsiedlce@ra.policja.gov.pl
Zgodnie z § 8 ust. 1 ww. Rozporządzenia „Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania”.
Skargi na działalność Policji można również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich:
Rzecznik Praw Obywatelskich,
Aleja Solidarności 77,
00-090 Warszawa
Przyjęcia Interesantów:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
poniedziałek w godz. 9.00 - 17.00
od wtorku do piątku w godz. 9.00 - 15.00
telefon: 0-22 55 17 760, 0-22 55 17 811
fax. (22) 827 64 53
centrala: 0-22 55 17 700
Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku (dla woj. zachodniopomorskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)
ul. Chmielna 54/57
80 -748 Gdańsk
sekretariat (+ 48) 58 764 73 02
fax (+ 48) 58 764 73 03
Przyjęcia interesantów:
telefon (+ 48) 58 764 73 06
poniedziałek w godz. 10.00-17.00
wtorek, środa, czwartek w godz. 9.00-15.00
Pełnomocnik Terenowy w Katowicach (dla woj. śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
ul. Jagiellońska 25 pokój 122
40 – 032 Katowice
telefon (+ 48 32) 72 86 800
fax (+ 48 32) 72 86 823
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 15.00
wtorek w godzinach od 10.00 do 17.00
Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu (dla woj. dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego)
ul. Wierzbowa 5
50 - 056 Wrocław
sekretariat (+ 48) 71 34 69 115
fax (+ 48) 71 343 43 25
Przyjęcia interesantów:
telefon (+48) 71 34 69 100
poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00
środa w godzinach od 10.00 do 17.00
link:
- strona główna RPO www.rpo.gov.pl
- formularz elektroniczny www.rpo.gov.pl/wniosek
INTERESANTÓW W SPRAWACH SKARG I WNIOSKÓW PRZYJMUJE
Komendant Miejski Policji w Siedlcach
Komendant Miejski Policji w Siedlcach przyjmuje Interesantów w każdą środę w godzinach od 15:30 do 17:30,
oraz w piątki w godzinach od 10.00 do 14.00
wskazane jest wcześniejsze zapisanie się na rozmowę w sekretariacie pok. 129 KMP w Siedlcach przy ul.Starowiejskiej 66 A albo telefonicznie pod nr 47 707 26 20
Policjanci Zespołu Kontroli Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach przyjmują:
od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 15.00
Jednostką nadrzędną nad KMP w Siedlcach jest Komenda Wojewódzka Policji zs. w Radomiu.
W sprawach skarg i wniosków interesanci przyjmowani są w dni robocze przez:
KOMENDANTA WOJEWÓDZKIEGO POLICJI
lub wyznaczonego przez niego
I ZASTĘPCĘ KOMENDANTA lub ZASTĘPCĘ KOMENDANTA
w każdy wtorek w godzinach od 13.00 do 17.30
Policjantów i pracowników Zespołu Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli KWP zs. w Radomiu
- w każdy wtorek w godz. 8.00 do 17.30,
dodatkowo policjanci Zespołu Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli, przyjmują interesantów - w pozostałe dni w godz. 8.00 -15.30
Interesanci przyjmowani są w budynku Komendy Wojewódzkiej Policji zs. w Radomiu przy ul. 11 Listopada 37/59, piętro I , pokoje 110, 111,112
wskazane jest wcześniejsze zapisanie się na rozmowę
tel. 47 701 30 00 lub 47 701 22 02
link do strony KWP zs. w Radomiu: www.bip.mazowiecka.policja.gov.pl